Allting är som vanligt…

fast ändå inte. 
David Bowie finns inte mera. 
Jag som tänkt precis som Carina, att han var evig. 
Vi är inte eviga. 
Varken han.
Eller någon annan. 
David Bowie fanns med sedan jag började intressera mig för musik. 
Han fanns där alltid liksom. 
Precis som hans låt ”Heroes” har varit med mig hela morgonen. 
Igenom yogan. 
Igenom pratet med yoga-kompisen. 
Igenom matlagning och hundpromenad. 
Och så får jag syn på att Peter Gabriel också skrivit om det. 
Min Peter Gabriel. 
Han har satt upp den här på FB;
bara det…

3 reaktioner på ”Allting är som vanligt…

  1. David Bowie…alltså han har verkligen satt spår i människor.
    Min favorit är Ziggy Stardust. Som jag har lyssnat på den, i svårt och i roligt.

    Det känns lite märkligt det där med evigheten.
    Att man faktiskt tänker så om vissa.

    Kram!

    Gilla

Kommentera

