Ljud

I lördags fick jag med mig mannen på konsert på mitt yogaställe. För första gången. Ja, han fick belöning efteråt i form av mat tillsammans med några utav mina yogapolare. Han var väldans tveksam från början. Sa, det gamla vanliga, att han nog skulle komma att (fri översättning från italienskan) tråka sönder sina kulor om vi skulle börja meditera och sånt. Det är ju så man uttrycker sig här i vardagssnacket. Jag försöker mig ibland på att få till en kvinnlig variant men söndriga äggstockar men det verkar inte så starkt när man vill uttrycka ordentlig uttråkning.

Efter många turer med meddelanden hit och dit, mellan mig och mina yogafränder,  kom vi så dit . Det var speciellt. Det var fantastiskt . För medan jag satt där mellan en kompis och mannen och ömsom med öppnade ögon, ömsom med stängda så såg jag ju att han filmade. Ständigt. Kände också att han skruvade på sig. Ryggen brummade. Ett sen anlänt par tryckte in honom i ett hörn där han inte riktigt kunde sträcka på sig som en ovan yogini bör. Trots detta filmade han. Jag som stängt av min mobil och stoppat den längst ner i väskan kände en sorts glädje över detta. Att han satt där och filmade. Min gubbe. Mot det faktum att han egentligen tycker att tiden blir lång så förstod han hur bra det var.

För det var fint och fantastiskt. Den där typen som samlat på sig instrument från hela världen eller gjort dem själv. Han som liksom Igor jobbar schaman/maori/…ja, ursprungsmusik i alla de former. Jag vet inte hur många instrument han hann med där på nära två timmar. Många var de. Vackert var det. Mannen skickar mig alla minivideorna senare. Men jag kan inte få in dem här på dumma wordpress.

Bara uttrycka hur glad jag är. För konserten. För min man.

Bara det.

Om ni vill kan ni lyssna här

 

4 reaktioner på ”Ljud

  1. Ljud! Som vi behöver ljud, ”de rätta ljuden”!
    Härligt med maken och att ni fick vibrera tillsammans, inkl. allehanda kulor och äggstockar 😉
    Kramkram!

    Gilla

Kommentera

